B&B
Bed and Breakfast
Γενική παραδοχή αποτελεί πλέον ότι το προϊόν «διανυκτέρευση» στην Ελλάδα, σε τουριστικό προορισμό κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, έχει φτάσει σε απαγορευτικά σχεδόν επίπεδα για πολλούς λόγω υπερβολικά υψηλών τιμών. Δεν είμαστε οι Financial Times για να γνωρίζουμε το γιατί. Όμως, σεβόμενοι από τη μια τον πελάτη που αξιώνει να απολαύσει ένα σωστό πρωινό και από την άλλη τον επαγγελματία που θέλει να το προσφέρει με ποιότητα, θα προσπαθήσουμε με ψυχρή λογική να εντοπίσουμε τον χαμένο κρίκο της αλυσίδας.
Ας σταθούμε στη μικρή εικόνα: τραπέζια γεμάτα με πιάτα φορτωμένα με μπουγατσάκια, μηλοπιτάκια, γιαούρτια, μέλια, ξηρούς καρπούς, κέικ, ομελέτες, τυριά, λουκάνικα, μπέικον, ντομάτες και ό,τι άλλο βάλει ο νους, να περιμένουν καρτερικά να καταλήξουν σε κάποια σακούλα σκουπιδιών.
Πριν κατηγορήσουμε τον «Ελληναρά» τουρίστα που έτσι είναι μαθημένος, ας αναλογιστούμε το γιατί συμβαίνει αυτό. Ο φιλοξενούμενος βρίσκεται σε διακοπές· θέλει λίγο ύπνο παραπάνω, λίγο χρόνο ακόμη για να ετοιμαστεί. Παρ’ όλα αυτά, στις 10:00 τελειώνει η προσφορά πρωινού από το κατάλυμα. Έτσι, ο φιλοξενούμενος βιάζεται να βρεθεί στο χώρο λίγα λεπτά πριν τις 10, με την πρώτη εικόνα να είναι υπάλληλοι που μαζεύουν βιαστικά πιατέλες, μπολ και μπαιν-μαρί γεμάτα κατά το ένα τρίτο. Από την προηγούμενη ημέρα γνωρίζει πως ό,τι φύγει για την κουζίνα δεν επιστρέφει. Πώς διαφορετικά περιμένουμε να αντιδράσει;
Αν προστεθεί και η οικονομική ζημιά από τη σπατάλη, τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα. Ο πελάτης δεν έχει την άνεση να αποφασίσει τι θέλει: γλυκό ή αλμυρό, καφέ ή χυμό; Με τέτοια βιασύνη, όσο όμορφος κι αν είναι ο χώρος, πώς να απολαύσει το πρωινό του; Και δεν είναι μόνο ότι πλήρωσε γι’ αυτό και το δικαιούται· είναι και ότι το ονειρεύτηκε. Το πρωινό είναι πλέον σπάνιο σε αρκετά καταλύματα και όταν το επιλέγει, δεν ψάχνει απλώς τροφή, αλλά εμπειρία.
Από την άλλη, ο επαγγελματίας – με πλήρη κατανόηση για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει – θέλει πραγματικά να προσφέρει κάτι αξιομνημόνευτο. Και εδώ μπαίνουμε εμείς: αναδιαρθρώνουμε το πρωινό, προσαρμόζοντάς το στις δυνατότητες του κάθε καταλύματος και το αναβαθμίζουμε σε ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της επιχείρησης.
Οι πυλώνες πάνω στους οποίους στηριζόμαστε:
1. Ωράριο
Εξετάζουμε προσεκτικά πότε ξεκινά και πότε τελειώνει το πρωινό.
Συγκρίνουμε το δηλωμένο με το πραγματικό και οργανώνουμε τρόπο ώστε όλο αυτό να δουλέψει υπέρ του καταλύματος και της εμπειρίας του πελάτη.
2. Καφές
Σερβίρεται καφές; Αν ναι, τι καφές; Ποιες επιλογές περιλαμβάνονται και ποιες χρεώνονται επιπλέον;
Αναλύουμε τον ρόλο του καφέ όχι μόνο στο πρωινό αλλά και στο αν θα προτιμηθεί το κατάλυμα και τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας.
3. Μενού
Περιορίζουμε το μενού τόσο όσο χρειάζεται, με έξυπνες και ελκυστικές επιλογές,
χωρίς να ξεφεύγουμε από το όραμα του καταλύματος: ελληνικό πρωινό, βασισμένο σε τοπικά προϊόντα, αμερικανικό ή ακόμη και brunch.
Καθορίζουμε τον κύκλο προετοιμασίας ανάλογα με τις εγκαταστάσεις και το προσωπικό.
4. Διαφήμιση
Ξεφεύγουμε από τα στενά όρια μιας τυπικής ανακοίνωσης τύπου «το πρωινό σερβίρεται από τότε μέχρι τότε».
Μιλάμε με τον πελάτη, δείχνουμε περηφάνια γι’ αυτό που προσφέρουμε, ρωτάμε για τις προτιμήσεις και τις συνήθειές του.
Του προτείνουμε τον ιδανικό τρόπο να το απολαύσει.
5. Προπαραγγελία
Εδώ έρχεται η μεγάλη διαφορά. Δίνουμε στο φιλοξενούμενο μενού και χρόνο μέσα στη μέρα να επιλέξει το πρωινό του.
Το σημειώνει απλά σε ένα μπλοκάκι και το παραδίδει το προηγούμενο απόγευμα.
Έτσι ξέρουμε εκ των προτέρων τι μας περιμένει, πότε και σε τι ποσότητες.
Μειώνουμε τη σπατάλη, οργανώνουμε καλύτερα την κουζίνα και δείχνουμε ουσιαστικό ενδιαφέρον.
Το σημαντικότερο; Ο πελάτης έχει την ελευθερία να επιλέξει και τον τρόπο σερβιρίσματος: στην αίθουσα ή σε πακέτο στο δωμάτιο του. Ακόμη κι αν κάποιος θέλει να κοιμηθεί μέχρι το μεσημέρι, το πρωινό του θα τον περιμένει έτοιμο. Αυτό δημιουργεί μια πρωτόγνωρη – και συνάμα ευχάριστη – εμπειρία φιλοξενίας.
Επιπλέον, εάν υπάρχει εστιατόριο στο κατάλυμα που σερβίρει μεσημεριανό ή βραδινό, η ηρεμία και η ικανοποίηση που θα βιώσει ο πελάτης στο πρωινό αυξάνουν σημαντικά τις πιθανότητες να το προτιμήσει ξανά για τα επόμενα γεύματά του.
Με αυτόν τον τρόπο δείχνουμε σεβασμό στον φιλοξενούμενο, περιορίζουμε τη σπατάλη, εξοικονομούμε πόρους και δημιουργούμε μια εμπειρία που δεν ξεχνιέται.
👉 Σας περιμένουμε να επικοινωνήσετε μαζί μας, ώστε να σχεδιάσουμε μαζί το πρωινό που θα ταιριάξει στη δική σας επιχείρηση και θα την αναδείξει.